Har så mycket att knyta ihop innan påsk att det inte ens är någon idé att skriva listor. Har i alla fall börjat beta av de muntliga nationella proven som jag ska göra i svenska/engelska år 6 och engelska år 9. Måste säga att sexornas prov ger mycket mindre än niornas. Det hade räckt att de muntliga fanns som inspiration vid behov, då jag gjort liknande övningar tusen gånger. Dessutom är det så liten skillnad mellan dem som kan minst och mest att betygssättningen, med alla de plus och minus som de som konstruerat engelskans prov tycks älska, blir mer eller mindre godtycklig.

Niorna ligger på en högre nivå och det är kul att få höra dem resonera i lugn och ro. Idag genomförde två elever ett muntligt prov som skulle kunna fungera som mall på hur ett A-samtal ser ut. Lysande!

I övrigt förtränger jag resten som ska göras, tills dess att jag har tid att byta fokus. Snart är det också dags att börja fundera på hösten, men det förtränger jag så länge jag kan.

Läs också:

Kategorier: Bedömning

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.